سخن روز /
دوره آموزشی پدافند غیرعامل با موضوع *"نقش پدافند غیرعامل در زیربخش کشاورزی
هم زمان با هفته پدافند غیرعامل در تعاون روستایی استان لرستان برگزار شد:
1401/08/13


به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی لرستان، روز پنجشنبه 12 آبان ماه هم زمان با آخرین روز هفته پدافند غیرعامل و در راستای مصون سازی شبکه تعاون روستایی استان از تهدیدات مختلف، دوره آموزشی پدافند غیرعامل در سالن اجتماعات شهید قاسم سلیمانی تعاون روستایی استان برگزار گردید.

در ابتدای این کلاس آموزشی امین نیایی فرد مدیر تعاون روستایی استان لرستان با ارائه گزارشی اقدامات و عملکرد تعاون روستایی استان را در حوزه پدافند غیرعامل مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت؛ در تابستان گذشته که با مخاطرات سیل در بعضی شهرستان های استان روبرو بودیم توانستیم در هماهنگی با مدیریت بحران استانداری و پدافند غیرعامل جهادکشاورزی استان به موقع محصولات کشاورزی خریداری شده را در یک اقدام سریع و همه جانبه منتقل و از بروز فاجعه جلوگیری کنیم که این خود نمونه بارزی از پدافند غیرعامل در تعاون روستایی بود.

مهندس نیایی فرد با اشاره به نقش حساس تعاون روستایی در تأمین و توزیع کالاهای اساسی مردم عنوان کرد؛ زیرساخت های تعاون روستایی لرستان در حال حاضر نیاز به تعمیر و تجهیز فوری دارند و خواستار توجه ویژه مسئولین ارشد استان به این موضوع شد.

در ادامه این جلسه آموزشی که با حضور مدیران و کارشناسان تعاون روستایی استان و شهرستانهای خرم آباد و چگنی برگزار شد، مهندس سلیمانی مسئول پدافند غیرعامل سازمان جهاد کشاورزی استان با تقدیر و تشکر از پیگیری و اجرای برنامه های پدافند غیرعامل در تعاون روستایی استان خواستار تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل در تعاون روستایی با توجه به وظایف این مجموعه شد.

در ادامه دکتر بهروز میر به عنوان مدرس این دوره آموزشی مطالبی درخصوص مفاهیم پدافندغیرعامل و نقش آن در زیربخش کشاورزی بیان کرد.

دکتر میر با بیان اینکه بحث پدافندغیرعامل در سالیان اخیر در امنیت غذایی و تولیدات کشاورزی وارد شده افزود؛ امیدواریم با برگزاری کلاس های آموزشی بصورت ماهانه و یا دوماه یکبار کارشناسان مجموعه جهاد کشاورزی و ادارات تابعه آن را با کارکرد مفاهیم پدافندغیرعامل و رعایت اصول اولیه در همه بخش های کشاورزی استان آشنا نمائیم.

روابط عمومی مدیریت تعاون روستایی استان لرستان
تعداد مشاهده خبر182 بار
تصاویر مرتبط
tempShowtool_dorsaetoolsenews_sample_lorestanmain_block1960
Powered by DorsaPortal