9 روستابازار در استان کرمانشاه ایجاد می‌شود
1400/03/24
مدیر سازمان تعاون روستایی استان کرمانشاه از راه‌اندازی 9 روستا بازار در 9 شهرستان این استان خبر داد و گفت: هدف از تشکیل این بازارها حمایت از کشاورزان جهت فروش محصولات زراعی و باغی آنها است.

✅به گزارش ایرنا، «ایرج صفایی» روز یکشنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه این روستابازارها در کرمانشاه، صحنه، پاوه، سنقر، اسلام‌آبادغرب، سرپل‌ذهاب، دالاهو، جوانرود و روانسر ایجاد می‌شود، افزود: در این بازارها (از مزرعه تا سفره) کشاورزان می‌توانند محصولات خود را بدون واسطه و با بیشترین سود به دست مصرف‌کننده برسانند.

⬅️وی از راه‌اندازی و بهره‌برداری از طرح پرورش ماهیان سردابی توسط شرکت تعاونی تولید خزل غربی در شهرستان کنگاور نیز خبر داد و اظهار داشت: در سال گذشته طرح مدیریت و استفاده بهینه از آب را در 21 هزار هکتار از اراضی استان اجرا کردیم و امسال هم به وسیله 40 شرکت تعاونی تولید این طرح را ادامه می‌دهیم.

⬅️صفایی راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان را به منظور افزایش کیفیت محصولات کشاورزی و صادرات آن ضروری دانست و ادامه داد: راه‌اندازی و حمایت از این صنعت در سال جاری یکی از اولویت‌های کاری سازمان تعاون روستایی است.

⬅️تشکیل شرکت کشت و صنعت «ژینورا» با هدف احداث 30 هکتار گلخانه و سایبان، برنسازی عسل به منظور صادرات، آموزش، توانمندسازی تعاونی‌ها و توسعه آنها و اصلاح ساختار نظام صنفی کشاورزی به اتاق اصناف از برنامه‌های سازمان تعاون روستایی در سال جاری بود که آقای صفایی به آنها اشاره کرد.

💢24 هزار و 894 تن از محصولات کشاورزی استان به سایر کشورها صادر شد

 ✅مدیر سازمان تعاون روستایی استان کرمانشاه با اشاره به برخی از فعالیت‌های انجام شده توسط تعاونی روستایی، کشاورزی و اتحادیه‌های استانی تحت نظارت سازمان تعاون روستایی استان گفت: در سال گذشته 43 هزار و 527 تن گندم و چهار هزار و 676 تن دانه‌های روغنی (کلزا و آفتابگردان) به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است که در سال جاری این اعدا برای گندم یک هزار و 800 تن و برای دانه‌های روغنی به 60 تن تضمینی و 464 تن توافقی رسیده است.

⬅️صفایی با اشاره به خرید توافقی 149 هزار و 248 تن محصولات کشاورزی در سال گذشته و 14 هزار و 765 تن بذر و نهاده در سال جاری ادامه داد: همچنین در گذشته 60 هزار و 395 تن گوجه فرنگی به صورت حمایتی از کشاورزان خریداری، 13 هزار و 320 تن آرد روستایی توزیع و در مجموع 24 هزار و 894 تن از محصولات کشاورزی استان به سایر کشورها صادر شد.

⬅️وی با اشاره به تهیه و توزیع 102 میلیون لیتر مواد سوختی و یک هزار و 200 تن میوه شب عید به صورت مباشرتی تاکید کرد: در سال گذشته 21 هزار و 394 تن کود شیمیایی و در سه ماهه سال جاری هم سه هزار و 646 تن تامین و توزیع شده است.

⬅️تامین و توزیع 135 دستگاه تراکتور، 101 تن کودهای ریزمغذی، 2 هزار و 230 تن کودهای آلی و زیستی و سه هزار و 566 تن انواع بذر اصلاح شده، احداث یک سیلوی ذخیره‌سازی 10 هزار تنی گندم، استقرار 24 واحد مشارکتی و ایجاد واحد مدیریت آب و توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در هشت هزار و 600 هکتار از اراضی کشاورزی، بخش دیگری از عملکرد سازمان تعاون روستایی استان در سال 99 بود که مدیر این سازمان به آنها اشاره کرد.

⬅️مدیر سازمان تعاون روستایی استان کرمانشاه در خصوص وضعیت شبکه تحت پوشش مدیریت تعاون روستایی استان افزود: 255 شرکت تعاونی، روستایی، زنان، تولید و کشاورزی در استان فعالیت می‌کنند که شش اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی استانی، یک اتحادیه تعاونی ‌های تولید استانی، یک اتحادیه تعاونی‌های روستایی استانی و 11 اتحادیه تعاونی ‌های روستایی شهرستانی مشغول فعالیت هستند.

⬅️صفایی با اشاره به فعالیت 12 تشکل خبرگان کشاورزی شهرستانی، یک تشکل استانی، 13 نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستانی و یک نظام صنفی استانی اظهار داشت: این تشکل‌ها که به 2 هزار و 100 روستا خدمات‌رسانی می‌کنند، با 116 میلیارد ریال سرمایه، 194 هزار عضو دارد که برای 420 نفر اشتغال ایجاد کرده است.
تعداد مشاهده خبر851 بار
تصاویر مرتبط
tempShow
Powered by DorsaPortal