سخن روز /
بررسی و تصمیم گیری در خصوص رفع موانع و مشکلات دامداران استان
تشکیل جلسه کمیته فنی راهبردی اتحادیه دامداران استان لرستان
1401/08/25

✍️به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی لرستان، ظهر امروز جلسه کمیته فنی راهبردی اتحادیه دامداران استان به ریاست سید عماد شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، امین نیایی فرد مدیر تعاون روستایی استان، معاونین بهبود تولیدات دامی و توسعه بازرگانی نظارت و صنایع کشاورزی سازمان، مدیران حوزه ریاست، امور دام و تنظیم بازار، مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره اتحادیه دامداران استان، هیئت علمی دانشگاه و تعدادی از دامداران استان در محل سالن جلسات اتحادیه دامداران استان برگزار شد.

⬅️ شاهرخی در این جلسه با تأکید بر ایجاد انسجام و ارتباط مستمر با اتحادیه ها و استفاده از ظرفیت آنها در تصمیم گیری های استان افزود؛ لازمه پیشرفت کشور در بخش کشاورزی مشارکت تشکل ها در تصمیمات کلان استان می باشد لذا برای رشد و پیشرفت بخش کشاورزی نیاز به تشکل های پرقدرت و قوی تری داریم.

⬅️وی افزود؛ همه ما ملزم هستیم در راستای رفع مشکلات دامداران و با توجه به فلسفه وجود اتحادیه ها، با هماهنگی و همدلی گام برداریم و با شناسایی و الگو گیری از نقاط قوت و پیشرفت تشکل های موفق کشور و همچنین استفاده از توان افراد علمی دانشگاهی در کنار بخش اجرایی نقاط ضعف را شناسایی و در جهت رفع آنها گام برداریم.

⬅️این مقام مسئول به اهمیت فراوان بهره وری در تولید اشاره کرد و گفت؛ در شرایط کنونی فعالیت های بخش کشاورزی بدون بهره وری توجیه اقتصادی نخواهد داشت، به عنوان مثال باید با استفاده از ظرفیت های اساتید محققین و کارشناسان به جایی برسیم که دوره پرواربندی گوسفند به 90 روز تقلیل یابد لذا هرچه زمان دوره پرورش کاهش و پرواربندی با تغذیه بهتر صورت بگیرد راندمان و بهره وری بالاتری رو خواهیم داشت.

⬅️ وی در پایان نقش تشکل ها در صادرات را ویژه دید و گفت؛ در بخش کشاورزی، تشکل‌ها همواره جایگاه خاصی دارند و می توانند فضای مساعدی برای تعامل مناسب و سازمان یافته بین تولیدکنندگان و حاکمیت به وجود آورند. تجربه نشان داده که کشورهای توسعه یافته، بدون استفاده از ساماندهی فعالان کشاورزی در قالب تشکل‏های مختلف، به منظور تعامل بهتر جامعه و حکومت، موفق نبوده‏اند.

⬅️در ابتدای این جلسه گزارشی از فعالیت ها، عملکرد اتحادیه در طرح مردمی سازی توزیع یارانه ها و مسائل ومشکلات دامداران توسط یوسف بیرانوند مدیر عامل اتحادیه دامداران استان بیان شد.

⬅️در پایان این جلسه تشکل‌های حوزه دام در نشستی صمیمی با مدیر تعاون روستایی استان به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند، مدیر تعاون روستایی در این نشست ضمن قدردانی از تلاش های اتحادیه دامداران استان و سایر تشکل های دامی تحت پوشش شبکه در خدمت به دامداران استان ابراز امیدواری کردند در اولین فرصت با حضور میدانی در شهرستان‌های مختلف از نزدیک مسائل ومشکلات آنان را پیگیری کند
تعداد مشاهده خبر146 بار
تصاویر مرتبط
tempShowtool_dorsaetoolsenews_sample_lorestanmain_block1949
Powered by DorsaPortal